Majdnem 10 év után ezt a blogot már nem írom tovább. Az új blog címe: egyelrendesen.blog.hu

P. Szabó István

Fogyást segítő élelmiszerek

Pontosabban: "Fogyást (ugyan) gátló, (de legalább tökre menő) élelmiszerek"

2019. január 22. - P. Szabó István

gyumolcs.jpg

Fotó forrás: "Best Post workout Foods for Muscle Building" = "Legjobb edzés utáni kaják izomépítéshez"

Tanácsadásban állandóan feljön, hogy ha valaki kitalálja magának, hogy életmódot vált, az elkezd nagy lendülettel rettenet sok facsart meg 100%-os gyümölcslét, zabot, zabot-gyümölcsjoghurttal vagy gyümölcsökkel, egyáltalán gyümölcsöket, teljes kiőrlésű pékárukat-kenyereket-liszteket, "fit" meg "light", meg "low fat" vagy/meg "zsírszegény", illetve "sovány" feliratú termékeket, meg durumtésztákat enni, meg lecseréli a sima krumplit, édesburgonyára, a fehér rizst, barna rizsre, a fehér cukrot meg barna cukorra, vagy nádcukorra, és tolja ezeket napjában ötször - ahogy ugyebár ezt tanítják a "szakértők" - és nem vágja, hogy hiába jár még edzeni is közben, miért kezd el ezektől aztán triplán úgy hízni, mint előtte...

Nos elmondom:

Azért mert ezek mind csak a picit "jobbik rossz" szénhidrátok, de attól még ugyanúgy brutál szénhidrátok, nem is beszélve arról például, hogy minden ami "fit", "light", "low fat", "zsírszegény", vagy "sovány", valójában olyan feldolgozott szarok, amelyek esküszöm, szarabbak, mint az eredetijeik, mert ezek eredetijei általában messze sincsenek annyira iparilag feldolgozva, mint az "egészséges" verziók. Köztudott, hogy például minden "low fat", "zsírszegény", vagy "sovány" termék kalóriatartalmát úgy tartják meg, hogy a kivett zsír kalóriamennyiségét, hozzáadott szénhidrátokkal pótolják.

Sokan esnek például abba a hibába is - jelzem, ez velem is megtörtént - hogy úgy térnek át vegetáriánus vagy vegán étrendre, hogy még nem rendelkeznek a szükséges információkkal arról, hogy ezt hogyan is kéne jól csinálni, és azt gondolják, hogy a húsmentes táplálkozás már eleve önmagában és magától értetődően azonnal egészséges is, és amikor kiveszik a táplálkozásukból a húsokat, esetleg a tojást, meg a tejtermékeket, rádöbbennek, hogy nem maradt számukra más ehető, mint a gabonák, a gyümölcsök, meg a zöldségek, majd elkezdenek tésztát enni kenyérrel meg gyümölccsel, meg gyümölcsleveket inni, és hirtelen kövérebbek lesznek, mint előtte valaha, eltűnik belőlük egy csomó féle vitamin, felfúvódik mindenük, és aztán szép lassan belebetegszenek a nagy egészségbe.

calorie-types-1.jpg

/ Makrotápanyagok és az általuk kiváltott  inzulin-reakció mértéke. Az inzulin egy "zsírégetést" blokkoló hormon. Szénhidrát = magas, fehérje = közepes, zsír = alacsony. Erről bővebben az "A zsírégetésről egyszerűen" című írásomban olvashatsz. /

Nos az van, hogy a szénhidrát, az szénhidrát, a naponta ötször szénhidrát pedig pontosan ötször annyi szénhidrát, ami egy hízásra hajlamos, esetleg már inzulinrezisztens embert növekedésre is fog serkenteni, és értelmetlen is azt remélni, hogy majd nem, mint ahogyan a fent mellékelt kép forrása is, nagyon helyesen, úgy jellemzi a képen látható élelmiszereket, mint a "Legjobb edzés utáni kajákat izomépítéshez", azaz növekedéshez, úgyhogy ha valóban fogyni szeretnél, akkor jobban teszed, ha ezeket a ma amúgy nagyon menő, insta-kompatibilis kajákat, messziről elkerülöd, vagy legalábbis erősen visszaveszel belőlük, mert különben nem lesz jó vége a dolognak.

Ha pedig még mindig nem érted, vagy elvesztél az információs tengerben, keress meg bátran és segítek...

 

OLVASS TOVÁBB: SZENVEDD MAGAD "EGÉSZSÉGESRE"!

 blog_alja_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://pszaboistvan.blog.hu/api/trackback/id/tr5714581606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.