Majdnem 10 év után ezt a blogot már nem írom tovább. Az új blog címe: egyelrendesen.blog.hu

P. Szabó István

Majd lemozgod...

2018. február 08. - P. Szabó István

abtrainer.jpg

Fotó forrás

A legeslegnagyobb parasztvakítás az, amikor valamilyen mozgással, óratípussal, vagy gyakorlattal reklámoznak fogyást, amikor azt állítják, hogy ha így vagy úgy haspréselsz, meg ha - mit tudom én - Zumbázol, vagy ilyen vagy olyan rezgető szarokon állsz, vagy ragasztasz magadra hetente kétszer öt percig, akkor fullra nem számít, hogy mit eszel, de majd tökre pont olyan kockás lesz a hasad, mint annak a fitneszmodellnek, aki szálkásan mosolyog a reklámban a csodagép mellett, és aki amúgy rendesen teremben edz meg diétázik, mint az állat, és természetesen életében először a forgatáson, vagy a fotózáson találkozik a hirdetendő cuccal, és többé annak még a közelébe se fog menni soha a büdös életben, mert tudja róla, hogy pont szart se ér, mint ahogyan azzal is valószínűleg tisztában van, hogy a "zsírégetés" egy rendkívül bonyolult, soktényezős dolog, még akkor is, ha az alapja tulajdonképpen mindössze annyi, hogy kevesebb kalóriát viszel be, mint amennyit elhasználsz.

Régen magam is belestem abba a hibába, amibe sokan, hogy azzal próbáltam kiváltani a zabálásaimat, hogy edzettem, méghozzá azon hitemben, hogy szépen lemozgok minden szemetet, amit előtte bekajáltam, de az ilyesmiknek minden esetben hízás lett a vége, amire persze azt gondoltam, hogy mekkora szemétség, de valójában az is csak úgy volt igazságos, ahogy volt.

Egy "nagy leves, csirkepörkölt, nokedli, ubisali, sütike-csokika, haboskávé, kóla" jellegű ebédke alsóhangon 1200 kcal, amit ha le szeretnél mozogni, gyakorlatilag konkrétan bele kell halnod az edzésbe, és nem Zumbára, meg tingli-tangli alakformálóra gondolok, kis egykilós kézisúlyzókkal, hanem brutál intervall nagysúlyzós cross-os kökemény vért hányós gyilokra, amit viszont egy ilyesmiket zabáló ember elég nehezen bír végig, lett légyen, hogy izzadva-zihálva-böfögve-hörögve-fingva hull el a legelső burpee negyedénél szívrohamban, és persze azt is tudjuk, hogy azért az emberek nagyrésze nem is igazán szeret valóban keményen edzeni, hanem inkább csak a társaságot szereti, meg a zenéket, abból meg nem lesz 1000-1200 kalóriás edzés, az tutkó, hanem jó ha csak 2-300...

Különben meg nem árt, ha tudsz róla, hogy 1 kiló zsír eltüntetéséhez körülbelül 9000 kalóriát kell "lemozognod", ami még akkor is 18 napba telik, ha naponta 500 kalória mínuszt tudsz teljesíteni mozgással, és/vagy táplálkozással, ami meg kurvasok ám! Ha pedig erre te úgy kajálsz, hogy 500 mínusz helyett, 500 pluszt tolsz a rendszerbe, akkor legjobb lesz ha úgy szervezed a programjaidat, hogy beleférjen naponta legalább egy komplett Ironman, vagy két maraton, mert akkor, és csak akkor, talán neked először a világon, védőháló nélkül, tényleg sikerül majd lemozognod azt, amit előtte bezabáltál...

 

OLVASS TOVÁBB: NEM AZ A BAJ, HOGY KÖVÉR VAGY...

A bejegyzés trackback címe:

https://pszaboistvan.blog.hu/api/trackback/id/tr3013644586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alick 2018.02.09. 08:31:11

"alsóhangon 1000 kalória, amit ha le szeretnél mozogni, gyakorlatilag konkrétan bele kell halnod az edzésbe"

Kb. két Margitsziget kör futás.

Alkibiadész [alkibiadesz.blog.hu] 2018.02.09. 08:35:28

hát, eszembe jutott egy-két kolléganőm erről a cikkről, még gondolkodom, át merjem-e küldeni nekik : ))))

Haloperidol 2018.02.09. 09:03:02

Fenti fácsés hozzászólás:
(...) Például elliptikus tréner - a megfelelő paraméterekkel betáplálva - 970 kcal/óra.

nekem 3%-os emelkedőn 9km/órás futás kb 850 kcal/h. Csinálj meg ebből egy órát, és kezet csókolok.

igazi hős 2018.02.09. 09:13:17

Abba nem kötnék bele, hogy kalóriát ír a poszter kcal helyett, mert ezt a nem elhanyagolható tévedést számtalanul követik el. De azt hogy 1000 kilókalóriát le lehet-e mozogni, abba igen. Amikor munkába bringázom (2x15 km), az magában 8-900 kcal. Ha futok 3/4 órát, az 700. (Tudnék valamivel többet is, de egy epizódot szoktam megnézni az aktuális kedvenc filmsorozatból, az pedig 40-50 perc.) Már nem járok karatézni, de a másfél órás edzés, simán 1000 felett volt. És én nem vagyok kimondottan edzett.

Burgermeister 2018.02.09. 09:22:29

1 km futas durvan 100 kal. Lazan kocogva is kibirhato. Nemkellannyitzabalni!

igazi hős 2018.02.09. 09:27:53

@Haloperidol: "Csinálj meg ebből egy órát, és kezet csókolok." Küldj egy fotót és eldöntöm, hogy igényt tartok-e rá. :-D

arabok balrol 2018.02.09. 09:31:09

2500 kaloria akkor is kell 1 90 kilos ferfinakk ha csak levegot vesz

rallus 2018.02.09. 09:31:11

Régen darapercentnek mondták, hogy mennyi takarmányból állít elő egy kiló súlygyarapodást a disznó. Feltehetően ez kiterjeszthető ránk is és itt nagyok a különbségek. Nálam 20 kilóval könnyebb barátom kétszer annyit eszik, mint én és karcsú, mint egy minaret...És akkor a gilisztásokról (Enterobius vermicularis) nem is beszélve...

_B_ 2018.02.09. 10:03:21

Kell egy kis izmot építeni. Az energia jó nagy része nem is konkrétan mozgás közben ég el.
A megnövekedett izomtömeg és a javult vérkeringés, felgyorsult anyagcsere miatt amúgy egész nap több kcal-t használsz el azzal, hogy csak vagy. Ahhoz hogy fejlődj, felpörögj, enni kell. Rendesen mennyiséget.
A "nagy leves, csirkepörkölt, nokedli, ubisali, sütike-csokika, haboskávé, kóla" menünél van azért rosszabb.
"Reggelire eszek egy almát, ebédre meg egy salit" Aztán este jönnek a falásrohamok. Miközben a szervezet átállt tartalékolásra. Na úgy lehet jó nagy segget ereszteni, és nem érteni miért nem fogyunk,. pedig alig eszünk.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2018.02.09. 10:11:07

Pörköltözöm, nokedlizom,
Attól nő a gyomorizom!
:)

jack with one eye 2018.02.09. 10:25:23

Alapvetően egyetértek a poszterrel, nem is vitatkozni szeretnék. Csak annyit hozzátenni, hogy ha olyan edzéstípust végzünk rendszeresen (heti 4-5x), mint pl. a crossfit (és megússzuk hosszabb távon sérülések nélkül, vagyis konkrétan tudjuk is csinálni), akkor a szervezet elkezdi bőszen termelni a növekedési hormont, ami utasítja a szervezetet, hogy építse az izmot és egyúttal bontsa a zsírt. Ilyenkor szerencsétlen szervezet miből építsen izmot, ha nem viszünk be inputot? Mondjuk nyilván nem a süti/kóla és társaira gondolok itt. Plusz a zsírbontás és a mozgással elégetett energia mennyisége nem ugyanaz a fogalom.

IQLight 2018.02.09. 11:07:28

"konkrétan bele kell halnod az edzésbe"
Ha már meghaltál, tökmindegy... ennyire agyatlan túlzások teszik teljesen hiteltelenné a posztokat. 1.000 kcal? Nekem 1 óra gyaloglás 8%-os emelkedőn, 5 km/h-val. Belehalok? Hülyeség.

lyken 2018.02.09. 11:08:00

Lehet nyavajogni, de a posztolónak alapvetően igaza van. Csak van akinek ez nem tetszik. :)

videki gyerek 2018.02.09. 11:15:56

Egyetertek posttal, az atlag hizasra, tartalekolasra hajlamos ember nem tud annyit mozogni, mint amennyit enni tud. Kb naponta egy maratont kene lefutni, ahhoz hogy a feleslegesen bevit kajat ledolgozza. Napi 5 km kocogas, az nagyon keves hozza, pedig az sokkal tobb mint amennyit a legtobb ember mozog.

Semper Fidelis 2018.02.09. 11:22:37

Havi kb. 200 km futás 20.000 kalória. 1 év alatt 17 kilót fogytam vele. Ma gyakorlatilag bármit megehetek, igaz, hogy két-három naponta járok futni, 13-14 kilométert / alkalom, 5:30 körüli tempóval.

efi 2018.02.09. 11:24:59

Jó a cikk, de azért 2 dologgal kiegészíteném.
1. A fenti menü szerintem az 1500 kcalt is verdesi. Az éttermi húsételek mindegyike min 1000 g, meg lehet nézni az étlapokon. Leves, sütemény, ital meg az összes sallang nélkül
2. A zumba is tingli-tangli, de fogyasztás szempontjából azt kell, hogy mondjam a súlyzozás is társai is azok. Erre nem elég hatékony, sorry. Nem erre találták ki. Ami fogyaszt az pl a kerékpár, szóba jöhet még a futás, úszás, sífutás, tollaslapda, versenytánc. Az ugye megvan, hogy pl egy profi kerékpárversenyző 200 km-es versenynapon 9000 kcal-t (!) tol magába és mégis 70 kilós marad. Semmilyen más mozgásformával nem lehet ennyit eltüntetni. 40 perc biciklizés lightosan is -400 kcal.

efi 2018.02.09. 11:26:53

*1000g = 1000 kcal akart lenni

videki gyerek 2018.02.09. 11:28:42

A nagy izomtomeg, az valoban megoldas a kaloria egetesre, de a szuksegseges izom mennyiseg elerese, az ugyszinten messze megahaladja az atlag emeber napi kozepes edzeset.

efi 2018.02.09. 11:31:19

Wazze, nem tudok olvasni, te is 1500-at írtál :))

igazi hős 2018.02.09. 12:21:25

@efi: Nem a te hibád, hogy dinamikusan változik a poszt szövege. Először 1000 szerepelt az ebédnél és a mozgásnál is. Mondjuk ennyi erővel a cal->kcal javítást is megcsinálhatta volna.

Akármiértis 2018.02.09. 12:39:01

@IQLight: Hát én nem tudom mit visszel magaddal, vagy közben targoncát emelgetsz e, vagy hány kiló vagy, de 40 perc 6%-on 5km/h-val kb olyan 250-300 kcal körül volt...

segar 2018.02.09. 12:43:34

Aki szerint a nutellát és a vaníliás karikát "le lehet mozogni", az szóljon...! :P

kkkchris 2018.02.09. 12:48:26

@igazi hős: ha ez stimmelne akkor a kollégámnak már szálkás fogyott embernek kellene lennie. nem eszik nagyon sokat de ha ennyi minusz kalóriát jelentene a bicaj akkor ennyi mínusszal... Ő 2x20km-t jár bicajjal melóba. minden egyes nap, télen is.

P. Szabó István 2018.02.09. 12:51:23

Minden kommentelőnek üzenem, aki számolgat, meg bizonygatja, hogy hány szigetkör csak, meg hogy csak pár lépésnyi séta, meg az szinte semmi mozgás, meg skmafu, meg légzés közben is többet égetek, meg hogy simán le lehet mozogni az ilyen jellegű - amúgy tényleg inkább 1500 kcal értékű - kajálásokat (amihez azért hozzátenném, hogy esetünkben ez csak az egyik étkezés az 5-6-ból), hogy nyugodtan meg lehet próbálni ilyen életmód meg menü mellett fogyni, és aki megcsinálja, annak magam is kezet csókolok boldogan, és lesz nekem ő a példaképem azonnal... Hovatovább pedig azoknak, akiknek szövegértési problémái vannak, röviden felvázolnám, hogy az írás lényege mindössze annyi, hogy ha azzal az indokkal eszel sokkal-sokkal többet, és sokkal szarabbul, mert majd úgyis lezumbázod, akkor abból végül nem beach body lesz, hanem kurvanagy hízás...
Maradok Tisztelettel

kkkchris 2018.02.09. 12:51:34

@efi: szerintem ez nagyon attól függ hogy tinglitangli bicajozik az ember vagy tényleg megtolja, a légellenállás meg a minden sebességgel négyzetesen arányos munkát igényel... a kocogás sebességű beguruluk a munkahelyre nem hoz annyi kalóriát mint gondolná az ember.

kkkchris 2018.02.09. 12:53:44

kcal - kalória: ezen szerintem kár lovagolni különösebben. MINDENKI kalóriát mond és kcal-t ért ténylegesen mögötte...

Comte de Gippaud 2018.02.09. 13:22:00

"meg tingli-tangli alakformálóra gondolok, kis egykilós kézisúlyzókkal, hanem brutál intervall nagysúlyzós cross-os kökemény vért hányós gyilokra, "

Én úgy tudom, de javítsatok ki ha tévednék, hogy zsírégetésre a legjonbb az aerob terhelés. (Kocogás, kerékpár, tempós séta stb.) Az anaerob vérhányásos kifingatás, nem a zsírt, hanem az izmokat fogyasztja.

P. Szabó István 2018.02.09. 13:31:15

@Comte de Gippaud: Ezt nagyon rosszul tudod. Körülbelül az utóbbi 10 év minden sportkutatása ezerszer bebizonyította már, hogy az intervallumos edzés sokszor hatékonyabb zsírégetés szempontjából, mint a hosszú, folyamatos, változatlan terhelésen történő aerob verzió. Olvasásra javaslom többek között például Michael Boyle - Funkcionális edzés mesterfokon című könyvét.

arabok balrol 2018.02.09. 13:34:05

@Comte de Gippaud: teljesen mind1

azert ajanlanak aerobot fogyasra, mert azt tovabb tudjak vegezni a userek - pl. seta/kocogas mint a sulyzozast

nincs izmokat bonto meg zsirt bonto mozgas, ahogy nincs lokalis fogyas se ezek mitoszok, a kaloriaegyensuly a lenyeg meg az anyagcsere sebessege /kortol, nemtol, genetikatol fugg/

arabok balrol 2018.02.09. 13:35:33

@P. Szabó István: teljesen mindegy - altudomany amit mondasz, es az ellenkezoje is

teljesen mind1 h interval v. aerob v anaerob, az szamit mennyi kaloriaba kerul a mozgas

P. Szabó István 2018.02.09. 13:42:19

@arabok balrol: Lokális fogyás nincs, ez az írás arról semmilyen formában nem szól, így nem is értem, miért hozod fel ide. A többi pedig sport-tudomány: Egységnyi idő alatt az intervallumos edzés hatékonyabban "égeti a zsírt", mint az aerob. Pont.

P. Szabó István 2018.02.09. 13:46:06

@arabok balrol: Áltudomány:)))))))))) A horoszkóp meg a tenyérjóslás áltudomány, a sport messze sem az, ne haragudj! És nem csak az számít, hogy mennyi kalóriába kerül a mozgás, hanem az is, hogy mennyi időbe, márpedig éppen az időtényező miatt hatékonyabb az intervallumos edzés, mint az aerob, ami az UFO-észlelésekkel ellentétben mérhető...

Republic Forever! 2018.02.09. 13:47:10

"Régen magam is belestem abba a hibába, amibe sokan, hogy azzal próbáltam kiváltani a zabálásaimat, hogy edzettem, méghozzá azon hitemben, hogy szépen lemozgok minden szemetet, amit előtte bekajáltam"

És mért kéne a kajálásomat lemozognom? Azt is elmondod? Az az 1200 kcal pedig lehet sok, éppen elegendő, de akár kevés is - attól függően, hogy a különféle tápanyagok hogyan, milyen arányban állnak egymással.

arabok balrol 2018.02.09. 13:47:21

azaz vegyunk peldanak engem

mar 38 vagyok es 95 kilo, 193 magas....ez vegul is ok, de kis hajam van azert

ezt a sulyt akkor is tartom ha naponta megeszek 1 liter fagyit es 2 liter kolat a rendes kaja melle, tudom, mert csinaltam, es irodaban dolgozom, fetrengek egesz nap

ha heti 3x futok 6-7 kmt az meg annyit tesz ehhez hozza h izmosabb leszek kicsit kevesebb hajjal de a sulyom nem valtozik max 1-2 kilo le, nem is erdekelt a sulyom sose, alapbol nagyon gyors az anzagcserem.....ami izomepitesnel hatrany, mert nem tudok annyit zabalni h nagyobb legyek, porokat meg nem vk hajlando enni.....ugyhogy ja, sportolni jo, mert jobban alszol, jobb az etvagyad stb. de az alap-anyagcsere annyira kulonbozik az embereknel h viszonylag nehez beloni valojaban mennyi kaloria kell a suly tartasahoz ha nem mozogsz semmit

nem lehetetlen beloni, de sport tapasztalat is kell hozza, nem eleg csak a kepleteket vegigporgetni

arabok balrol 2018.02.09. 13:49:04

@P. Szabó István: nem, az ido egyaltalan nem szamit

ertem en h minden trenernek el kell adni a szuper UJ metodust de a fogyas hizas koegyszeru es ezer eve ugyanaz

amit mondasz kb. annyi ertelme van mint a norbi updatenek

Republic Forever! 2018.02.09. 13:57:15

"Különben meg nem árt, ha tudsz róla, hogy 1 kiló zsír eltüntetéséhez körülbelül 9000 kalóriát kell "lemozognod","

Ehhez nem kell semmiféle edzésszerű mozgás. Ha fogyni akarsz, úgy kell étkezned (koplalás nem megoldás). Lehet fogyni akkor is, ha eszel. Bizonyos dolgokat (cukor minden formában, sütemény, kenyér, pékárú, chips, ropi, stb.) egyszerűen elhagysz, főleg fehérjealapú étrend, max. 800-1000 kcal/nap, és fogyni fogsz, még akkor is, ha a napi mozgásod jórészt az iskolába, munkahelyre való bejutásra és az onnan való hazajutásra is szorítkozik.

arabok balrol 2018.02.09. 14:06:37

@Republic Forever!: pontosan

akinek kurva sok ideje van de utal sportolni setaljon napi 2-3 orat es latvanyosan le fog fogyni akkor is ha azt eszik amit akar

Poroszka ló 2018.02.09. 14:20:42

Jaj de utálom az összes magát zseninek gondoló trénert, akik pont ilyen P. Szabó István stílusban akarják megmondani a tutit, mert hát ők mindenkinél jobban tudják.
Csak az a baj, már ott megdől az egész logikája, hogy az emberek különbözőek és nettó baromság ráhúzni mindenkire a sablon edzéstervet, étrendet.
Vehetünk pl. engem: 25 km oda, 25 km vissza a munkahelyem, tavasztól őszig bringával járok be, mellette hétvégéken vagy túrázunk vagy megyek egy 100 km feletti kört. Ezen időszak alatt annyit és azt ehetek amit akarok, olyan szinten telezabálhatom magam minden nap, hogy délben rendszeresen rám tör a kajakóma. Este 10-kor is simán betolok pacaltól kezdve paprikás krumplin át bármit ami jól esik. Na és akkor ilyen életmód mellett mielőtt elkezdtem volna bringával bejárni, voltam a 200 centim mellé 107 kiló. Most vagyok 89-90. És ez a súlyfelesleg lement bő 3 hónap alatt, pusztán azzal, hogy napi szinten bringán vagyok.
És akkor persze a sok okos tréner még azt is oktatja, hogy a bringa nem jó fogyásra, mert nem elég hatékony. Menjél helyette edzőterembe, meg egyél ilyen tablettát, olyan tablettát, igyál turmixokat, meg mindenféle szärt, hogy a BioTech meg a Scitec boldog legyen - és hogy több lé csússzon a zsebekbe.
Csodás példája a népbutításnak (amiért nagyon nagy mértékben felelősek a P. Szabó Istvánhoz hasonlók), hogy egy ismerősöm meglehetősen elhízott, ezért kb. 1 éve életmódot váltott. Táplálékkiegészítőkön él, alig eszik zöldséget, gyümölcsöt még annyit se, kenyér meg egyebek kizárva. Nyomja a táplálékkiegészítőket, tele van a polca tablettákkal meg mindenféle szärokkal, tolja a fehérjeturmixot és megy majdnem minden nap edzőterembe. Eredmény: semmi fogyás nem látszik rajta, ugyanúgy szétlihegi magát mire felér egy lépcsőn, futni szerintem mai napig nem tudna 1 km-t egyhuzamban, de legalább ha nagy ritkán megpróbál enni valami ételszerűséget amiben van egy kis zsír, vagy valami szaft, rosszul lesz és megy okádni...

P. Szabó István 2018.02.09. 14:37:58

@Poroszka ló: Én meg például a hozzád hasonló faszkalapokat rühellem, akik szart se értenek abból, amit elolvasnak, de azért képesek a saját baromságuk forszírozása kedvéért oldalakat írni úgy, hogy annak az égvilágon semmi köze sincs az eredeti poszthoz, és összehordanak benne tényleg minden baromságot agy nélkül...
Kérlek, először próbáld meg értelmezni a szöveget, aztán ha még mindig viszket, fuss neki mégegyszer, de lehetőleg maradj a témánál!

Poroszka ló 2018.02.09. 14:55:37

Ó, én témánál vagyok. Te viszont legalább bemutatkozol alaposan, milyen intelligens személyi edző vagy. Biztos nagyon sokan szeretnének egy ilyen "értelmes" alakkal együttműködni, mint amilyen te vagy. :)

P. Szabó István 2018.02.09. 15:02:45

@Poroszka ló: Öreg vagyok már ahhoz, hogy minden idiótának meg akarjak felelni, és igen kurvasokan edzenek velem, és tudod, mi bennük a legjobb? Ők tudnak olvasni...

Szelid sunmalac 2018.02.09. 15:13:46

Marpedig a posztolonak van igaza.

ChPh 2018.02.09. 15:20:20

@Poroszka ló: "Nyomja a táplálékkiegészítőket, tele van a polca tablettákkal meg mindenféle szärokkal, tolja a fehérjeturmixot és megy majdnem minden nap edzőterembe. Eredmény: semmi fogyás nem látszik rajta, ugyanúgy szétlihegi magát mire felér egy lépcsőn"
Ezt majdnem kizártnak tartom. Bár nem eszek kiegészítőket (fehérjeporon kívül, azt is csak két hete), de edzeni járok heti 2x. Azért odáig eljutottam, hogy a sétából már két km-t tudok kocogni és ehhez nem kellett egy év. ;)
Szóval vagy lejár a konditerembe pihenni, vagy nagyon nem mozgott semmit se és még egy kis idő kell neki.

Semper Fidelis 2018.02.09. 15:21:54

@P. Szabó István: Ezzel egyetértek, az interval tényleg nagyon jól fogyaszt. Sokkal jobban, mint a hosszú, "sima" futás.

arabok balrol 2018.02.09. 15:32:29

@Semper Fidelis: "az interval tényleg nagyon jól fogyaszt. Sokkal jobban, mint a hosszú, "sima" futás. " ja, mert kaloria intenzivebb

ettol meg aki napi 4 orat setal az pont annyit fog fogyni mint aki 1 orat intervallozik

azaz intervall helyett futhat fel a lepcson cementeszsakkal a vallan, az is nyilvan jobban fogyaszt mint a sima futas - ugyanannyi ido alatt

Semper Fidelis 2018.02.09. 15:50:08

@arabok balrol: NEM. Saját tapasztalat, hogy nem. Adott távot futok, évek óta havi 200 körül. 5:45-5:50 környékén mentem sokáig. 2 hónapja belevertem a combalomba, 5:15-5:25 között futom ugyanazt a távot. (Vannak benne 5 perc alatti kilométerek is) Ugyanolyan étkezéssel, sőt, még többet eszem, mínusz 2 kiló.

arabok balrol 2018.02.09. 15:59:06

@Semper Fidelis: Ugy van, hogy ha ugyanazt a mozgast csinalod honapokig, evekig akkor egyre kevesebb kaloriat kivan az ugyanolyan teljesitmeny, ahogy hozzaszokx. Plusz ugye ha fogyas is volt akkor amiatt is kevesebb kaloria eg el kesobb a futastol, mert kissebb terhet kell futtatni.

arabok balrol 2018.02.09. 16:07:21

en nem azzal vitatkozom h az intervall edzes jo e vagy rossz e, vagy h fogyasra jo e, mert egyertelmu h jo, es mas okok miatt is jok a kombinalt edzesek.

de a dolgok hattereben nagyon egyszeru elvek dolgoznak

pl. tuti jo fogyasra a SQUASH is ami tisztan aerob aztan megis, raadasul nagyon rovid edzesek is hatekonyak

es miert van ez igy? hat mert g***i nehez csinalni, azert

efi 2018.02.09. 16:28:51

Mondjuk én még olyan férfit nem láttam, aki fogyni járt volna edzőterembe (az nem számít, aki 160 kiló hájjal lement, aztán 3 nap után feladta). Nőt igen, de azok meg inkább attól fogytak (pontosítok: nem híztak el), hogy többségük amúgy is vízen, meg ilyen nyúlkajákon él. Továbbra is azt mondom, ilyen súlyzózásokkal, meg hasonlókkal nem lehet fogyni, mert az ember egyszerűen nem bírja annyi ideig csinálni, amennyi ideig kéne, mert vagy kidöglik, vagy letelik a nap. A kerékpárt meg megerősítették mások is, hogy az döfi. A terhelés és a kcal felhasználás nagyon jól skálázható, akár 10x-esre is emelhető, ezt nem tudja semmilyen beltéri edzésforma sem. Nagyon hosszan lehet csinálni, kíméletes a testhez és frankó állóképességet csinál 40-es nyugalmi pulzussal, meg hatalmas szív- és tüdőkapacitást.

arabok balrol 2018.02.09. 16:53:05

@efi: a semmi mozgashoz kepest barmivel lehet fogyni, sulyzoval is - mert epul a netto izom tomeg ami utana nyugalmi allapotban is nagyobb kaloria igenyt jelent mint egy hajasabb test

de aki keveset sportol szerintem ne sulyzozzon hanem inkabb vmi aerobot nyomjon vagy kombinaltat

Andy73 2018.02.09. 17:39:36

Ezért jó az esti futás, vacsora helyett. Így zsírégetés van, kalóriabevitel meg nincs lefekvés előtt. Ha ezt csinálod, akkor tényleg szinte bármit ehetsz reggelire és ebédre. Már csak azért is, mert teli hassal nem is jó futni, tehát ha tudod, hogy este futni akarsz, akkor már ebédre sem zabálod tele magad. És akko nem kell a kalóriákat számolni.

Che21 2018.02.09. 20:26:23

Ha nem halsz bele az edzésbe, akkor az nem edzés.

A hagyományos sportok (foci, úszás, box, kerékpár, karate, stb.)egyébként szerintem sokkal jobbak a fogyáshoz, mint bármilyen konditerem.

ember100 2018.02.09. 23:31:30

@arabok balrol:
Helló !
A fizikát oszt érted-é ? tehát ha hónapokig 10 km futsz akkor az idő múltával KEVESEBB energia kell a távolság - sebesség - kalória háromszögben ?????
Maximum a technikád javulhat 5-15 % ami nem mérvadó .

H?P? 2018.02.10. 12:14:39

@Che21: "Ha nem halsz bele az edzésbe, akkor az nem edzés."

Szerintem meg egy kezdonel, amatornel, a kevesebb TOBB. Ha mindennap belehal, akkor 2 het mulva abba hagyja az egeszet. Jobb egy kenyelmes laza edzes, amit eveken lehet csinalni nem tul nagy megeroltetessel. Mert a semmihez kepest a keves is oriasi elorelepes.