"aka" Peet Goodman

P. Szabó István

Megálltam a fogyásban!!! Most mit tegyek???

2017. március 12. - P. Szabó István

Andika-fotozas-244_retus_NET420.jpg

Fotó: @pszaboistvan Modell: @andrea.toth.wo

Mindenki ezzel jön:

- Három hónapja diétázom. Kilőttem a kenyeret, a tésztákat, a tejtermékeket, az alkoholt, már csak sovány húsokat eszem, sok zöldséget, és edzek, mint az állat. Majdnem hét kilót fogytam az első két hónapban, erre most meg vagy egy teljes hónapja szinte semmi. Végem van, nem csinálom tovább. Én mindent megtettem, de nekem ez nem megy. Az Univerzum ellenem dolgozik. Feladom!

Hát ne tedd, mert van egy jóhírem!

Ha szépen konstans módon tartod az életmódváltásodat, sok mozgással, meg minden ilyesmi dolgokkal, és az elején zuhantak le a kilók, most meg semmi, akkor nemhogy itt van vége a fogyásodnak, hanem valójában most kezdődik csak el igazán.

A valódi, hatásos, működő és tényleg történő fogyásnak ugyanis jól körülhatárolható szakaszai vannak, amelyek lépcsőzetes súlycsökkenésben mutatkoznak meg. Van egy úgynevezett SÚLYVESZTŐ SZAKASZ, melyet mindig egy SÚLYTARTÓ SZAKASZ követ, szóval nincs semmi gáz! Ha megálltál a fogyásban, az azt jelenti, hogy már túl vagy az egyik szakaszon, és éppen a másikat kezded, azaz a legjobb úton haladsz a siker felé!

Fontosnak tartom, hogy tudj erről, mert nagyon sokan éppen ezen a ponton adják fel, amikor tulajdonképpen már "beléptek az ajtón".

Amit még tudnod kell az annyi, hogy a szervezetben rendkívöl összetett hormonális-idegrendszeri folyamatok játszódnak le akkor, amikor elfogadja és kezeli a súlyvesztésedet, és itt nem pusztán biokémiáról van szó, hanem pszichológiáról is (Jó, mondjuk sokak szerint az is csak biokémia, de ki tudja...). Szóval nem csak a testednek kell "felfognia", hogy kisebb lettél, mint eddig, és hogy mostantól ez a te új, optimális méreted, hanem a tudatalattidnak is, ez a kettő együtt pedig időbe telik.

Általában és lényegében pontosan ez történik a súlytartó szakaszban. A szervezeted és az elméd egyaránt elfogadja, megérti, hogy nem azért nem viszel be annyi kalóriát, mint eddig, mert életveszélyben vagy, és nem jutsz hozzá az eddig megszokott adagodhoz, hanem azért, mert így döntöttél, mert ez neked jó, és ezen döntésed mellett ki is tartasz, tehát nem szükséges tovább a raktározás reflexével védenie téged, hanem folytathatja a zsírbontást, az átalakulást, méghozzá együttműködve "veled". De gondolj bele, egy kisbaba saját kakiját is nehezen engedi el, annyira azt érzi, hogy az az ő része, sőt, hogy az ő maga, hidd el, hogy az elmédnek sem egyszerű azt felfognia, hogy te eddig sokkal nagyobb voltál, most meg kisebb vagy, szóval mostantól minden egy egészen más mérethez, állapothoz képest kerül majd viszonyításra...

És persze azért van még itt egy-két dolog a lehetséges ételintolleranciákon, pajzsmirigy alulműködésen, szénhidrát rezisztencián túl is, úgy mint például az a banálisan egyszerű tény, hogy az izomszövet nehezebb a zsírszövetnél, így simán lehet, hogy az izomtömegnövelő edzéseid eredménye a mérlegen súlygyarapodást mutat, miközben a zsír-izom arány meg az izom javára változik. Ezért is gyűlölöm a mérlegeket, és kérek majd mindenkit rá, hogy soha ne az alapján értékelje a formaváltozását, hogy az mit mutat. A legjobb megoldás talán az, ha egyáltalán nem is állunk rá. Teljesen fölösleges, sőt néha kifejezetten káros tud lenni, mert előfordulhat, hogy például az, aki éppen tök jól érzi magát már attól, hogy edz, és nem zabál és mozgékonyabb lett, és frissebb és pozitívabb, egyszercsak rááll a mérlegre és azt látja, hogy tulajdonképpen "hízott", akkor oda az öröm, és jön helyette vissza a depresszió meg a csalódottság megint.

A másik dolog pedig az, hogy az edzéseknek természetüktől és koncepciójuktól fogva eleve a fejlődésre kell épülniük, a test ugyanis egy idő után hozzászokik a terheléshez, tehát ahhoz, hogy tovább fejlődhessen, időről-időre még nagyobb terhelést kell kapnia. Egyszerűbben fogalmazva, ha mindig csak ugyanazt edzed, ugyanazokkal a gyakorlatokkal, ugyanazokkal a súlyokkal, akkor magától értetődő, hogy meg fogsz állni a fejlődésben, és pont. Szóval ugyanúgy, mint a fogyásodra, az edzéseredményeidre is a lépcsőzetesség lesz a jellemző. Elkezdesz valamit csinálni, ami még nehéz lesz az elején, de te addig csinálod, amíg könnyűvé nem válik, ekkor pedig te feljebb lépsz egy szinttel. Az új, nagyobb súlyok, más, összetettebb gyakorlatok majd nehezebbek lesznek megint, de csak egy ideig, mert ha ugyanolyan szorgalommal végzed őket tovább, akkor egy napon majd azok is könnyűvé válnak megint...és így tovább...

Úgyhogy akkor vegyük át mégegyszer: Hogyan reagálunk rá, ha két hónap súlyzuhanás után hirtelen megállunk a fogyásban? Hát örülünk neki nagyon, és újult erővel csináljuk tovább... Hajrá!

 

OLVASS TOVÁBB: FITNESZ - AZ ÚJ PORNÓ

A bejegyzés trackback címe:

http://pszaboistvan.blog.hu/api/trackback/id/tr6512326487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.